برند سازی با طراحی سایت

 

 

اصول برند سازی با طراحی سایت


برند یا همان نام تجاری عنوان کننده فعالیت شما می باشد که از جنبه مهم کسب و کار شما محسوب می گردد. فرقی نمی کند این کسب و کار کوچکی باشد و یا بزرگ، خرده فروشی باشد یا عمده فروشی، شرکت باشد یا یک فروشگاه کوچک؛ "برند سازی" در هر کسبی می تواند موثر و مفید واقع شود. در دنیای تجارت راه های متفاوتی برای این برند سازی وجود دارد و موجب می گردد تا در بازار رقابتی کار خود برترین تلقی شوید. فرقی نمیکنه در سطح یک کشور باشه و یا یک شهر. ممکن کسب و کار شما فقط منحصر به یک شهر مثلا کرج باشد. برند سازی می تواند در سطح شهر نیز صورت بگیرد چرا که مشتریان بالقوه شما اکثرا در محیط اطراف شما هستند. با طراحی سایت در کرج این برند سازی در سطح استان البرز صورت میگیرد.


*** بهتر است در ابتدا برند سازی خود را در سطح شهر، شهرستان، استان خودتان انجام دهید – ابتدا از محیط های کوچک شروع کنید -  و سپس به سراغ وسعتی گسترده تر بروید. این کار ضریب موفقیت شما را بالاتر می برد.


اما دقیقا هدف از نام تجاری چیست؟ و چگونه می توان در کسب و کار خود را با نام تجاری خود یک برند مورد اعتماد کرد؟
در واقع نام تجاری و برند شما یک وعده به مشتریان است که در جایی محصولات و خدمات مورد نیاز خود را تهیه می کنند که به دلیل کیفیت شناخته شده هستند و در بین صنف خود معروف اند. این موضوع اعتماد مشتری را بیشتر جلب می کند و با خیال آسوده به خرید از شما می پردازند.

 

حال چگونه این نام تجاری معرفی می گردد؟

اساس اصلی برند تجاری شما اسم مجموعه و لوگو معرفی کننده مجموعه می باشد. پس از آن محیط هایی که توانایی مطرح نمودن کار شما را دارند در فضای اینترنت و وب طراحی سایت اختصاصی و وب سایت شما است. در این موضوع هر چه سایت شما اختصاصی تر و یونیک تر بدین معنی که قالب وب سایت شما منحصرا برای کسب و کار شما و مطابق فاکتورهای شما طراحی شده باشد در برند سازی نقش بسزایی دارد. اگر شما در کسب و کار خود به فروش محصولی می پردازید، بسته بندی مناسب محصولات در برند سازی شما بسیار بسیار موثر عمل می کند.
و در نهایت پس از برنامه ریزی برای عنوان نمودن فعالیت خود تبلیغات برند سازی شما را تکمیل می کند. اما چه نوع تبلیغاتی؟
طراحی سایت و اعمال سئو و بهینه سازی سایت بر روی آن یکی از مهمترین و پایدار ترین نوع تبلیغات در فضای محبوب و پر مخاطب وب می باشد. تبلیغات در وب سایت های معرفی کننده به صورت موقتی و گذاراست و ممکن است در کنار کسب و کار شما رقیب و هم حرفه ی شما نیز معرفی شوند؛ علاوه بر این هزینه های متعددی که می بایست برای تبلیغات ماهانه پرداخت نمایید در انتها بسیار بیشتر از سئو نمودن وب سایت شما برایتان تمام می شود. اما در وب سایت اختصاصی و منحصر به فرد خودتان تماما تمرکز بر روی کار و خدمات شما است.

 

تجربه شکست در برند سازی
شکست را همه ما در هر مسیری از زندگی ممکن است تجربه کنیم. در محیط کار اشتباهات بسیاری رخ می دهد که کاملا هم طبیعی است اما با دقت و تفکر و مشورت میزان شکست ها را می توان به حداقل رساند.
همانطور که در مطالب فوق عنوان کردیم؛ بهتر است برند سازی خود را از محیط های کوچک شروع کنید و سپس پله پله اقدام به گسترش این محدوده کنید. قطعا فعالیت در محیط گسترده تر و تبلیغات وسیع تر هزینه های بیشتری بر روی دست شما می گذارد. در فوق شهر کرج را مثال زدیم. به طور مثال اگر بخواهید پس از
طراحی سایت کرج به سئو کردن سایت خود در سطح کشوری و نه در سطح استانی بپردازید هزینه ای که می بایست متحمل شوید از هزینه ی سئو در سطح استانی – منظور هر استانی از کشور می باشد مثلا آموزشگاه زبان در تهران، آموزشگاه زبان در شاهرود - بسیار بسیار بیشتر است.
صبور بودن در زمان برند سازی حرف اول را می زند. شما باید صبور باشید و آستانه ی تحمل بالایی داشته باشید چرا که در مسیر پر از سختی برند سازی زمان اولین حرف را میزند. دریافتن زمان مناسب، صبوری، شتاب، همه این ها نیاز به دانش و تجربه شما دارد.

 


در ادامه برخی از مواردی که به شما در برند سازی کمک می کند آورده ایم:


•    استفاده از لوگو کوتاه و مختصر و بیان کننده نام و فعالیت شما به صورت حرفه ای.
لوگو شما در واقع معرفی کننده شما و منحصر کننده شماست. در هر جایی بر روی بسته بندی، در وب سایت شما، در کنار نام شرکت شما لوگو مشاهده می شود پس در طراحی و انتخاب لوگو برای مجموعه ی خود کم کاری نکنید زیرا همیشه همراه شما خواهد بود و اصلاح و تعویض آن ممکن است برای شما گران تمام شود و به شهرت فعالیت شما لطمه بزند.

 

•    یک پیام کوتاه برای نام تجاری خود برگزینید.
پیامی را انتخاب کنید تا به سادگی در ذهن مخاطب نفوذ کند و حس خوبی را به وی القا کند. پیام شما باید حس اعتماد، رضایت را در مخاطب ایجاد نماید. این پیام می بایست در بردارنده فعالیت و خدمات شما باشد.

 

•    نام تجاری خود را بولد کنید.
بکار بردن نام تجاری در هر تماس ها، فروش، امضای ایمیل و ... موجب به خاطر ماندن برند شما می گردد.

 

 


با شناخت موارد برند سازی مرحله ی بعدی سعی و تلاش برای انجام این مراحل است. وب سایت و طراحی سایت این امکان را فراهم می آورد تا در فضای گسترده وب و دنیای مجازی به معرفی خود و برند خود بپردازید و طرفداران خود را نیز جذب نمایید.