تنبیه شدن از جانب گوگل به دلیل محتوای تکراری

اگر شما مقالات دیگر ما که در خصوص موفقیت طراحی سایت و سئو را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که آپدیت بودن وب سایت و به روز سازی آن به صورت متعدد به موفقیت بیشتر آن کمک می کند و باعث توجه گوگل به سایت شما می گردد.
زمانی که شما به وب سایت خود رسیدگی می کنید و همواره آن را آپدیت کرده و به روز نگه می دارید در واقع به گوگل می فهمانید که به طراحی وب سایت شما توجه کند و نگاهی ویژه داشته باشد.
در مقالات قبلی منتشر شده نیز مباحثی که موجب موفقیت در زمینه ی سئو می شود را بررسی و عنوان کرده ایم که یکی از آن موارد محتوایی است که در سایت خود منتشر می کنید.
منظور از محتوا چه نوع مطالبی هستند. این موضوع بسیار برای گوگل اهمیت دارد که چه نوع مطالبی را در طراحی سایت خود قرار می دهید.
برخی تصور می کنند که می توانند گوگل را دور بزنند و از هر محتوایی که کپی است در وب سایت خود استفاده کنند اما گوگل باهوش تر از آنهاست. گوگل همواره جریمه هایی برای محتوای تکراری در نظر دارد که تنبیه سختی را در بر دارد.
در واقع باید گفت هیچ چیزی برای وب سایت شما بدتر از آن نیست که به دلیل محتوای تکراری جریمه و تنبیه شود.

محتوای تکراری چیست؟
•    اگر هر مطلب و یا نوشته ای که بر روی سایت شما قرار دارد دقیقا مشابه آن بر روی وب سایت های دیگر موجود باشد و یا حتی می تواند در سایر صفحات خودتان باشد و از سایتی کپی نشده باشد از دید گوگل تکراری و کپی محسوب می شود.
•    اگر کپی از صفحات خودتان وجود داشته باشد نیز از دید گوگل محتوای تکراری به حساب می آید. به طور مثال برای صفحه اصلی چند آدرس مجزا جهت دسترسی وجود داشته باشد. به طور مثال شما صفحه ای با عنوان طراحی سایت در کرج دارید که با آدرس http://sitesun.ir/karaj-site فراخوانی می شود و اگر همین صفحه با آدرسی دیگر مثل http://sitesun.ir/karaj نیز فراخوانی شود از دید گوگل تکراری تلقی می شود.
پس دقت داشته باشید که در زمان طراحی سایت برای هر صفحه یک آدرس در نظر بگیرید و از صفحات کپی استفاده نکنید.

محتوای غیر تکراری چیست؟
•    یکی از دسته مطالب غیر کپی توجه به حق کپی رایت و اصول نگارشی است. اما این به چه معنی است.
مطالبی که می تواند برگرفته از دیگر وب سایت های مرتبط باشد که با رعایت برخی اصول نگارشی می توان آنها را به مطالب مفید و غیرقابل جریمه تبدیل کرد.
•    متنی که در به عنوان نقل قول از دیگر سایت ها داخل متون خود قرار می دهید کپی محسوب نمی شود در صورتی که کوتاه باشد و همینطور منبع آن ذکر شود.
•    تصاویری که در سایت خود استفاده می کنید که می تواند در دیگر وب سایت ها نیز مورد استفاده قرار گرفته باشد و تکراری محسوب نمی شود.
•    اینفوگرافیک و ویدئو هایی که با کد فراخوان و منبع اصلی در سایت خود قرار می دهید جریمه ای به دنبال نخواهد داشت.

محتوای تکراری چه میزان بر روی سئو اثر گذار است؟
به دنبال طراحی سایت مرحله ارتقا رتبه سایت به وجود می آید که اگر شما تمام موارد را رعایت کرده باشید اما از محتوای تکراری استفاده کرده باشید علاوه بر هدر رفتن تمام تلاش ها، وب سایت شما به بدترین نحوه از جانب گوگل تنبیه می شود که پیامد های خوبی را در بر ندارد.
زمانی که ربات های گوگل متوجه محتوای تکراری و یکسان در برخی از وب سایت ها می شوند فقط در سرچ ها آدرس معتبرترین سایت و قدیمی ترین تاریخی که آن مطلب ثبت شده است را نمایش می دهد و بقیه موارد کپی را از چشم مخاطبان پنهان می کنند.
در این صورت مطلب کپی شما ایندکس شده و تاثیر بد خود را خواهد گذاشت اما به کاربران نشان داده نمی شود.