استفاده از رنگ در طراحی وب سایت (پارت 2)


به هرحال با توجه به کارکرد و تاثیر گذاری رنگ ها اهمیت زیادی در امر طراحی سایت دارند.
حال قصد داریم تا از دیدگاه روانشناسی رنگ ها را بررسی کرده و میزان تاثیر آنها بر روی افراد را مقایسه نماییم.

یک بهترین نداریم.
همواره در زندگی یک الگوی ثابتی وجود نداشته و تنها یک بهترین نیست بلکه با توجه به سلیقه های گوناگون بهترین ها در هر چیزی متفاوت است و یک واحد وجود ندارد. به طور مثال در حیطه ی مدیریت یک شیوه مدیریتی تنها بهترین نیست. این موضوع در مورد رنگ ها در طراحی وب سایت نیز صدق می کند.

توجه به رنج  سنی و جنسیت مخاطب وب سایت
در سایت هایی که رنج سنی خاصی مخاطبینشان را تشکلیل می دهد و یا جنسیت خاصی آن را دنبال می کند باید از رنگ هایی که بتواند آنها را به سمت سایت جذب نماید استفاده نمود.
در وب سايتي مانند ياهو، که از صدها بخش متفاوت تشكيل شده است و روزانه ميليون ها مخاطب و بازدید کننده دارد، براي هر بخش يك چيدمان و رنگ بندي خاصي استفاده نموده است.
مثلا بخش كودكان ياهو با بخش بازرگاني آن بسيار تفاوت دارد.

روانشناسی رنگ ها
سفید: اشاره به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت است. رنگ سفید بهترین رنگ برای بک گراند های یک طراحی سایت است. در تجارت رنگ سفید انرژی بخش است.
سیاه: ظرافت، قدرت، دلیری، شهامت، فریبندگی، مهارت است. این رنگ به عنوان پس زمینه باعث آزار و خستگی چشم می شود و بهترین استفاده از آن در رنگ متون روی پس زمینه روشن است.

قرمز: توانایی، هیجان، احساسات شدید، سرعت، خطر است. این رنگ در جلب توجه بیننده به خوبی عمل می کند. در تجارت به معنی وام و بدهی می باشد.
آبی: امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری، سرما، وفاداری. رنگ آبی دومین رنگی است که عوام پسند است. آبی در دسته رنگ‌های اصلی است. در تجارت به معنالی ضمانت مالی است.
خاكستري :صميميت زياد ، اعتبار و نفوذ و عملي بودن. در تجارت به معناي سنت گرايي است .
سبز: تندرستي، حاصلخيزي، آزادي ، شفا و بهبودي، پيشرفت است. سبز رنگ درمان و آرامش. باعث کاهش استرس وآرام کردن ذهن می شود.
صورتي : ترکیبی از رنگ قرمز و سفید است که حامل ملايمت، شيريني، ظرافت و زنانگي، خوب بودن، بي گناهي و پرورش كودك.
بنفش: در میان دو رنگ ارغوانی و آبی قرار دارد. معنویت، شاهانه، عیش و نعمت، اعتبار را می رساند. در تجارت به معنای بزرگ نشان دادن است. به این رنگ درباری نیز می گویند.
نارنجی: این رنگ سرشار از سرزندگی و شوخی، لذت و خوشگذرانی است. که منتقل کننده حس شادمانی است.
زرد: انتقال دهنده نور خوشید، گرمی، خوشی، ترسویی و حسادت است. این رنگ سوخت و ساز را نیز افزایش می دهد.
طلایی: این رنگ میان نارنجی و زرد است و نشان دهنده پرستیژ و گران بودن است.
نقره ای: استفاده از رنگ نقره ای در طراحی وب سایت نشان دهنده سرما، اعتبار و پرستيژ است.

 

طراحی سایت در کرج با قیمتی مناسب و ارزان از جمله خدمات گروه مهندسی سان وب می باشد.